الأحد، 4 أغسطس 2013

لن نقبل حكم العسكر ..احنا اللي هنكسر إرادة الانقلاب ويسقط حكم المرشد - فيديو




جيشنا يبقي عسكر لما يحكم ويتحكم 
 احنا الشعب اللي يحدد الجيش يبقي فين، 
مش الجيش اللي يحدد يدخل في السياسة امتي 
ويخرج منها امتي


عبدالفتاح لمنصور "انت طرطور وغطاء للسيسي" «سلطان»: كل الناس يتحدثون في السياسة فيما عدا عدلي منصور البلتاجي مبادرة -حسان- لا جدوى منها دون عودة الشرعية ..كاملة
د. سيف الدين عبدالفتاح -أستاذ العلوم السياسية- خلال وقفة أساتذة "جامعات ضد الانقلاب" 
 ●إلي المستشار عدلي منصور "انت طرطور وغطاء للسيسي" 
 ●إلي حمدين صباحي انت سخرت وقولت دي مسيرات وإلا غارات : 
وأنا أقول لك انت اللي كنت بتعمل الغارات علي رئيس شرعي، احنا اللي معانا الحق والشرعية والديمقراطية، فين ديمقراطيتكم، انتم ليبراليون منافقون مزيفون احنا الشعب اللي يحدد الجيش يبقي فين، مش الجيش اللي يحدد يدخل في السياسة امتي ويخرج منها امتي جيشنا فوق رؤسنا وهو بيحمي الحدود ويقوم بدوره المسؤول عنه جيشنا يبقي عسكر اما يحكم ويتحكم لن نقبل حكم العسكر .... "يسقط يسقط حكم العسكر"، "مصر دولة مش معسكر"، "ايوه بنهتف ضد العسكر ... يسقط يسقط حكم العسكر" احنا اللي هنكسر إرادة الانقلاب، ولابد من توسيع الاعتصامات في أماكن آخري..


على منصــة الاخــوان في رابعـــة العدويـــة
 هتــاف يســقط يســـقط حكــم المرشـــد



البلتاجي مبادرة -حسان- لا جدوى منها دون عودة الشرعية ..كاملة
قال الدكتور محمد البلتاجي - عضو الهيئة العليا لحزب الحرية والعدالة، -من على منصة رابعة العدوية، إن الثوار في انتظار وعد الله لهم، وإنهم كما يقضون نهارهم كالفرسان في ميدان الجهاد، فهم رهبان الليل، ينهمكون في الدعاء بأن يعجل الله الفرج لمصر الحبيبة". وأضاف البلتاجي: أوجه التحية لإخواننا، سواء من السياسيين أو الدعاة أمثال الشيخ حسان، الذين يحاولون أن يقدموا الحلول للخروج من هذه الأزمة التي صنعها الانقلابيون، ونقول لهم إننا نقدر أشخاصكم الكريمة ، ورغم حبنا لكم إلا أننا متمسكون بشروط لقبول التفاوض، وهي رجوع الرئيس المنتخب بكامل صلاحياته، والعمل بدستور 2012، ورجوع مجلس الشورى. وتابع الدكتور محمد البلتاجي: يا إخواننا نشكر لكم سعيكم، وإنني أدعوكم للانضمام إلى الاعتصام لنصرة للحق وإعلاء لكلمة الله.


ليست هناك تعليقات: