الأحد، 21 أغسطس 2016

ﺍﻟﻬﺮﻡ ﻣﻦ ﻋﺠﺎﺋﺐ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﺍﻟﺴﺒﻊ..نعم اجدادنا اقويا وحكماء.فيديو


نعـــم أجـــدادنا أقــــويا وحكمــــاء
السيسي تجاوز كل حد 
وسكوت حسان اشتراك في الظلم




عبقرية المصرى القديم لاحظ وقول رأيك ﻓﻴﻴﻴﻪ ﺍﻳﻪ ﺍﻟﻬﺮﻡ ﺩﺍ ﻋﺸﺎﻥ ﻳﻌﺘﺒﺮﻭﻭﻭﻩ ﻣﻦ ﻋﺠﺎﺋﺐ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﺍﻟﺴﺒﻊ ... ﺍﻧﺎ ﺍﻗﻮﻟﻚ ﻋﻠﻰ ﻓﻜﺮﺓ .. ﻣﺶ ﺑﺲ ﺷﻜﻞ ﺍﻟﻬﺮﻡ ﻭﻻ ﻃﻮﻟﻪ ﺃﻭ ﺣﺠﻤﻪ ﻫﻮ ﺍﻟﻠﻰ ﻣﺤﻴﺮ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻛﺪﻩ ﻭﻣﺨﻠﻴﻬﻢ ﻫﺎﻳﻤﻮﺗﻮﺍ ﻭﻳﻌﺮﻓﻮﺍ ﺃﺳﺮﺍﺭﻩ .. ﻓﻰ ﺣﺎﺟﺎﺕ ﺗﺎﻧﻴﺔ ﺑﺘﻬﻴأﻠﻰ ﻣﻬﻢ ﺇﻧﻜﻢ ﺗﻌﺮﻓﻮﻫﺎ ﻋﺸﺎﻥ ﺗﺤﺘﺎﺭﻭﺍ ﻣﻌﺎﻫﻢ ﺷﻮﻳﺔ ﻣﺜﻼ ﻣﺜﻼ ...
* ﺍﻟﺤﺠﺮ ﺍﻟﻮﺍﺣﺪ ﻓﻰ ﺍﻟﻬﺮﻡ ﻭﺯﻧﻪ ﻣﺎ ﺑﻴﻦ 2 ﻃﻦ ﺇﻟﻰ 15 ﻃﻦ ..
* ﻋﺪﺩ ﺃﺣﺠﺎﺭ ﺍﻟﻬﺮﻡ ﺣﻮﺍﻟﻰ 2 ﻣﻠﻴﻮﻥ ﻭ 600 ﺃﻟﻒ ﺣﺠﺮ ﻃﻴﺐ ﺳﺒﻨﺎ ﻣﻦ ﻛﻞ ﺩﻩ ..
* ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺍﻟﻬﺮﻡ 149.4 , ﻧﺎﻃﺤﺔ ﺳﺤﺎﺏ ﺣﻮﺍﻟﻰ 48 ﺩﻭﺭ ..
 ﻃﻴﺐ ﺑﺼّﻮﺍ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﺤﺘﻪ ﺍﻟﺠﺎﻳﻪ ﺩﻯ ﻭﺯﻥ ﺣﺠﺮ ﺍﻟﺠﺮﺍﻧﻴﺖ ﺍﻟﻠﻰ ﻓﻰ ﺳﻘﻒ ﺣﺠﺮﺓ ﺍﻟﻤﻠﻚ ﻭﺯﻧﻬﺎ 70 ﻃﻦ
ﻃﺐ ﺩﻯ ﻃﻠﻌﺖ ﻓﻮﻕ ﺇﺯﺍﻯ , ﻣﺘﺨﻴﻞ 70 ﻃﻦ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺍﻟﻬﺮﻡ 149.4 ﻣﺘﺮ , ﻭﺍﻟﻤﺴﺎﻓﺔ ﻣﺎ ﺑﻴﻦ ﺍﻷﺭﺽ ﻭﺍﻟﺸﻤﺲ 149.4 ﻣﻠﻴﻮﻥ ﻛﻴﻠﻮ ﻣﺘﺮ ﻣﻌﻘﻮﻟﺔ ﺩﻯ ﻣﺼﺎﺩﻓﺔ ؟
* ﻣﻜﺎﻥ ﺍﻟﻬﺮﻡ ﻓﻰ ﺍﻟﻨﺺ ﺑﺎﻟﻈﺒﻂ ﺑﺎﻟﻨﺴﺒﻪ ﻟﻠﻘﺎﺭﺍﺕ ﺍﻟﺨﻤﺴﺔ
* ﻣﻤﺮ ﺍﻟﺪﺧﻮﻝ ﻟﻠﻬﺮﻡ ﻳﺸﻴﺮ ﺇﻟﻰ ﺍﻟﻨﺠﻢ ﺍﻟﻘﻄﺐ ﺍﻟﺸﻤﺎﻟﻰ ﻭﺍﻟﺪﻫﻠﻴﺰ ﺍﻟﺪﺍﺧﻠﻰ ﻳﺸﻴﺮ ﺇﻟﻰ ﻧﺠﻢ ﺍﻟﺸﻌﺮﻩ ﺍﻟﻴﻤﻨﻴﺔ ﻃﺐ ﺷﻮﻳﺔ ﺣﺎﺟﺎﺕ ﻛﻤﺎﻥ ,,
* ﻟﻮ ﺟﺒﺖ ﺣﺘﺔ ﻟﺤﻤﺔ ﻭﺣﻄﺘﻬﺎ ﻓﻰ ﺣﺠﺮﺓ ﺍﻟﻤﻠﻚ .. ﺣﺘﺔ ﺍﻟﻠﺤﻤﺔ ﺗﻨﺸﻒ ﺑﺲ ﻣﺘﻌﻔّﻨﺶ ﻛﻤﺎﻥ ﻭﺍﺣﺪﻩ
* ﻟﻮ ﺟﺒﺖ ﻣﻮﺱ ﺣﻼﻗﺔ ﺑﺎﺭﺩ ﻭﺳﺒﺘﻪ ﻋﺪﺩ ﻣﻌﻴﻦ ﻣﻦ ﺍﻟﺴﺎﻋﺎﺕ ﺑﻴﺮﺟﻊ ﺣﺎﺩ ﺗﺎﻧﻰ ﻭﺍﺣﺪﻩ ﺗﺎﻟﺘﻪ ,,
* ﻟﻮ ﺟﺒﺖ ﺍﻯ ﻧﺒﺎﺕ ﻭﺣﻄﻴﺘﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﺍﻟﻬﺮﻡ ﺑﻴﻨﻤﻮ ﺑﺼﻮﺭﺓ ﺃﻛﺒﺮ ﻣﻦ ﻧﻤﻮّﻩ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﻟﻬﺮﻡ
* ﻣﺤﻴﻂ ﺍﻟﻬﺮﻡ ﻣﻘﺴﻮﻡ ﻋﻠﻰ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺍﻟﻬﺮﻡ = 3.14 ﺍﺩﺧﻞ ﻋﻠﻰ ﻏﺮﻓﺔ ﺍﻟﻤﻠﻚ ﺍﻗﺴﻢ ﺍﻟﻤﺤﻴﻂ ﻋﻠﻰ ﺍﻻﺭﺗﻔﺎﻉ ﻳﺪﻳﻚ ﻧﻔﺲ ﺍﻟﻨﺘﻴﺠﻪ 3.14 ﺗﺎﺑﻮﺕ ﺍﻟﻤﻠﻚ ﺍﻗﺴﻢ ﻣﺤﻴﻄﻪ ﻋﻠﻰ ﺍﺭﺗﻔﺎﻋﻪ ﻳﺪﻳﻚ ﺑﺮضه 3.14 ﻫﻞ ﻛﻞ ﺩﻭﻝ ﺑﺮضه ﻣﺼﺎﺩﻓﺔ !!
ﺍﻟﻬﺮﻡ ﺍﻷﻛﺒﺮ ﺑﺎﻟﻨﺴﺒﺔ ﻟﻠﻨﻈﺎﻡ ﺍﻟﻔﻠﻜﻰ ﻓﻬﻮ ﺑﻴﻘﻊ ﺗﺤﺖ ﺃﻛﺒﺮ ﻧﺠﻢ ﻓﻰ ﺍﻟﺴﻤﺎﺀ ﺷﻔﺖ ﺑﻘﻰ ﻳﻌﻨﻰ ﺃﻳﻪ ﻣﺼﺮ ﻭﺣﻀﺎﺭﺗﻬﺎ ؟
ملحوظه كمان.
الهرم كان بينور بليل لانة كان مطلي بمادة وتحت الهرم صخور ممتدة لغايت مجري النيل ومحطوطة بطريقه تتحرك المياه الجوفية في وسطها وينتج عن التحرك توليد طاقه كهربائية .
تجعل الهرم مثل النيون في الليل .. ويقال ان الهرم الاكبر ده مركذ للطاقة الايجابية وانه مرتبط بعالم الفلك وعند الفراعنة اسطورة بتقول ان الحكمه سقطت من السما ّ من عند الالة في ذالك المكان وعلي اعمدة ابو سنبل .. رسوم لطائيرات وغوصات .. ورسوم دقيقة مثل الحيوان المنوي للانسان ودة كائن مجهري كيف عرفو شكلة .. لايوجد سحر عند الفراعنة .. فقط اسطورة الساحر الحبشي ..المسجلة علي الاعمدة .. خطط وتدريب الجيش المصري القديم ..بدات علي يد تحتمس الشاب الصغير .الذي استهان بة ملك قادش وقال لن نقدر علي اخذ مصر الا في ملك هذا الفتي الصغير ..  وجمع معة كل دول اسيا لكي يهاجم مصر .. استخبارات مصر في مملكة قادش اعلموا تحتمس بما يفكر بة ملك قادش .. في ذالك الوقت العقيدة العسكرية المصرية للدفاع فقط وليس الهجوم .. ومركز الدفاع الاول والمعسكرات من الشرق سينا .. بدل تحتمس العقيدة من دفاعية الي هجومية وذهب الي اسيا وهزم ٢٣ جيش واسر ملك قادش ..نعم اجدادنا اقويا وحكما ّ..
●●▬▬▬▬


محمد عبد المقصود يكشف المستور عن محمد حسان كشف الداعية الاسلامي الدكتور محمد عبد المقصود، بالادلة، كذب محمد حسان، صاحب قناة الرحمة الفضائية، واشار عبد المقصود ان حسان يمثل مسرحية من اخراج امن الدولة، وانه كاذب ويمثل امام الناس بالدموع.
 خارج المقرر بعيدا عن التعصب 
 هناك حادثان موثقان يؤكدان ان الشيخ محمد حسان رجل امني بامتياز:
 الحادث الأول :
دعوته للرئيس مرسي في يونيو 2013 في مؤتمر جماهيري بضرورة وحتمية إعلان الجهاد لانقاذ المسلمين في سوريا وفي كل البلاد .... فهل كان يريد تخويف العالم الغربي من استمرار حكم #مرسي ؟ ولو كان صادق النية فلماذا لا يطالب الان السيسي باعلان الجهاد ؟
الحادث الثاني :
ظهوره المفاجي بعد صمت تام يوم 26 رمضان 2013 ليكون وسيط في المصالحه بين المجلس العسكرى ومؤيدى الشرعيه في رابعه ........ ورغم كان من شروط واساس المفاوضات ان تكون سرية .......ورغم ذلك سارع حسان لاعلان عن المفاوضات في مسجد على العام ............ فهل كان تدخله المفاجئ تبرير شرعي لفض الاعتصام بالقوه ..... بعد زعمه رفض القيادات لحقن الدماء ..... #والله اعلم

الشيخ محمود شعبان بعد الافراج عنه:
 السيسي تجاوز كل حد وسكوت حسان اشتراك في الظلم










ليست هناك تعليقات: