الأربعاء، 31 أكتوبر 2012

ناشط سياسى (انا كافر حد ليه شوق فى حاجة ) - فيديو


ناشط سياسى ومصاب ثورة يعلن الكفر رسميا 
على موقع التواصل الاجتماعى فيس بوك



نشر بالامس الناشط السياسى واحد مصابين الثورة سامح المصرى على صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعى فيس بوك بيان يعلن فيه الكفر بعنوان (انا كافر حد ليه شوق فى حاجة ) مما اثار استغراب الكثيرين لماذا كفر ؟
وما هو سبب اعلانه الكفر؟ وبمن كفر ؟
فضلنا ان ننقل لكم نسخة عما كتبه على صفحته الشخصية فى موقع التواصل الاجتماعى فيس بوك .
بدا سامح المصرى كلامه بقوله : انا كافر حد لية شوق في حاجة ايوة انا كافر حد لية شوق في حاجة (مستغرب لية انتا وهو اني بقول علي نفسي انا كافر طيب اسمع يا سيدي بالراحة الكلام اللي هقولة وانت هتعرف انا لية كفرت اولا يا سيدي انتا وهو انا كافر بالنبي السباب زي ما قال عنه شيخ من المشايخ وتحديدا عبدالله بدر شوف واسمع بنفسك هو اللي قال انا ماقلتش حاجة) انت لسة مش مصدق ان انا كافر (اه ياعم انت وهو انا كافر بدين يدعو الية ليلا نهار الشيخ وجدي غنيم يدعو الية بالسب والقذف وشتايم من اللي قلبك يبغضها زي يا شراميط يا انجاس [اسمع ياعم انتا وهو!!!
 (ايوة ياعم انا كافر بدين غزوة الصناديق اللي فية الصناديق بتقول للدين نعم وكمان الدين اللي يقول لمواطني الدولة اتركو دولتنا وارحلو عنا) (ايوة يا عم انتا وهو انا كافر بدين يطلب فية الشيوخ من الفقراء دعم دولتهم قبل ان يتبرع الاغنياء بما يزيد عن حاجتهم) (ايوة يا عم انا كافر بالدين الذي يسمح للداعين الية بتوزيع صور العاريات والخوض في الاعراض) ايوة ياعم انا كافر بالدين اللي الداعين الية يشوهو البنات ويخوضو في عرضهم..





ايوة يا عم انا كافر بدين يخلي 
الداعين الية يطردو من ذهبو لاتمام مناسك العبادة والصلاه في بيت الله من بيوت الله )


ايوة يا عم انا كافر بدين
 يوصل الحاكم بتاع بلدي انه يخاف وهو بيأدي مناسكة 


ايوة يا عم انا كافر بدين يخليني اتفتش وانا رايح اقابل ربنا )



ايوة يا عم انا كافر بدين الداعين الية
 يستنكرون القصاص من القتلة فية ويكرمونهم كمان )


اية يا عم انتا وهو لسة مش مصدقين اني كافر اه والله انا كافر بالدين اللي فية كل اللي انا قلتة فوق دة تعالو بقي معايا كدة اخدكم في جولة في ديني علشان تتعرفو عليه يمكن اكسب فيكم ثواب وادخلكم معايا في الدين اللي انا قررت اني اؤمن بيه ولا اقولكم مش هضحك عليكم واقولكم اني لسة مؤمن بية لا انا مؤمن بية من اول يوم اتولدت فية بص بقي يا عم انت وهو الدين اللي انا مؤمن بية هو دين عظيم رسولة محمد عليه الصلاة والسلام عمرة ما كان سباب بل بالعكس خالص كان ذو خلقا حميد وسمي الصادق الامين لصدقة وامانتة رسولة قال عنه ربنا . بسم الله الرحمن الرحيم (والنجم إذا هوى ( 1 ) ما ضل صاحبكم وما غوى ( 2 ) وما ينطق عن الهوى ( 3 ) إن هو إلا وحي يوحى ) صدق الله العظيم ...ايوة والله هو دة النبي عليه الصلاة والسلام اللي انا بؤمن بيه مكانش بينطق عن الهوي وكان كلامة كلة حسن وخلقة حسن كان طيب قوي وجميل قوي في كل شيء. كان بيدعو لدين ربنا بالموعظة الحسنة وعمرة ما قال الفاظ وحشة زي اللي بيقولها الناس المشايخ دول هو محمد بن عبد المطلب هو النبي لا كذب تعرفو لية انا امنت بالدين اللي النبي محمد صلي الله علية وسلم كان بيدعيلة وسيبت الناس الوحشة دي ؟ لانة دين كلة رحمة وربنا اللي النبي صلي الله عليه وسلم دعانا لعبادته كتابة الحكيم كلة بيبداء ببسم الله الرحمن الرحيم وعمر ما سورة من كتابة بدائت ببسم الله المنتقم الجبار.

تعرفو كمان الدين اللي انا مؤمن بية عمرة ما حضنا اننا نكفر حد وازاي هنكفر الناس وربنا سبحانة وتعالي قال في كتابة الحكيم بسم الله الرحمن الرحيم ( قل ياعبادي الذين أسرفوا على أنفسهم لا تقنطوا من رحمة الله إن الله يغفر الذنوب جميعا إنه هو الغفور الرحيم ) صدق الله العظيم . شايفين يا ناس قد اية ربنا اللي انا بعبدة رحيم وبيغفر كل الذنوب وبيدي الناس كلها فرصة انها تتوب عن اي ذنب لا وكمان بيبدل سيئاتنا حسنات مدام ان التوبة نصوحة. طب اقولكم سر ان العلاقة بيني وبين ربنا مافيش حد يعرف عنها حاجة الا ربنا سبحانه وتعالي وحدة لان ربنا وحدة يعلم ما في القلوب . طب اقولكم حاجة كمان النبي صلي الله علية وسلم رغم كل محاولات قتلة لم يقم الصحابة بترك صلاتهم خلفة من اجل حمايتة . وكمان سيدنا عثمان بن عفان الصحابي الجليل اتقتل وهو بيصلي علشان محدش كان بيحمية ومافيش حد من بعدة ممن يدعون الي دين الله زي سيدنا علي بن ابي طالب او زي سيدنا عمر بن عبدالعزيز حتي الفاطميين والعثمانيين خلي حد يحميه وهو بيصلي . طب اقولكم حاجة كمان ان ديني كرم النساء وجعل سورة كاملة باسمهم ومنع اننا نخوض في اعراضهم او نقذف المحصنات . طب عارفين بقي كمان ان دينا يستحيل يخليا نطرد حد من بيت ربنا لانة بيت امن لكل من دخله حتي نبيبنا صلي الله علية وسلم قال للمشركين من دخل بيت ربنا فهو امن . هو دة الدين اللي كلة رحمة وصفح هو دة الدين اللي قالنا نقف للظلم ونقولة لاء هو دة الدين اللي اتعلمت منة معني الرحمة وازاي اني اكون رحيم بكل شيء حتي الحيوانات هو دة الدين اللي ربنا امرنا فيه بالقصاص من القتلة هو دة الدين اللي اتعلمت منه معني العدل هو دة الدين اللي اتعلمت منه اني احترم اي انسان اخر مهما كان دينة ولا احقرة . اه والله هو دة الدين اللي انا مؤمن بية اية رائيكم بقي عندي حق اكون كافر بوجهة نظرهم للدين ولا لأ ؟

هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...

هذا سامح السيد ابراهيم تاريخه وسخ و نصب ع كتير ناس

قالو للشيطان ماذا تحفظ من القران قال " ويل للمصلين "