الخميس، 31 أكتوبر 2019

هل أنت حـرا أم عبـدا فى بلـدك..؟



الحيطــة الواطــية تتبــول عليهــا الكـــلاب


.. عــايز تعرف هل انت عبــد أم حُــر في بلــدك؟..
ـ هل تتكلم بدون خوف؟
- هل لديكم بطاقة فقر( تموين)
- هل تسمع في اعلامك كل الاراء.؟
- والا فقط نعيق حاكمك وابواقة واتباعة ؟..
- وهل تقدرتعترض اوتتظاهر زي فقط العرب في السودان والجزائر ولبنان ووو علي غلاء الاسعار الذي افقرك اوحتي لو هدموا بيتك علي دماغك اوحتي بيعت ارضك وجزرك ولانك عبد في بلدك مهما كنت حتي لوقاضي هل تقدر تخالف امرضابط لك بان تحكم علي طفل بالسجن لرفعة شعار رابعة او تعدم اكتر من 500 ظلما بحكم واحد فقط ! .. ولانك عبدفي بلدك لا تتساوي الروؤس لوانت دكتور جامعي هل تقدر تاخذ حقك فقط من ضابط ظلمك اوبثق عليك او حتي قتلك؟؟
ديتك اخرها الحكم علية بسنة مع الايقاف .. اؤكد لك انك عبد ومذلول حتي لو كنت عضومجلس شعب مش ح اقول اشتم ترامب اوحتي فكر في عزلة .. كما الامريكان فقط اعترض علي سيدك العرص اليهودي . .ح تطلع حمار و تنطرد من الاجتماع ويمكن من المجلس كلة ؟؟ لان الوقت بيجري لصالح كلاب العسكر ويااما الشعب يفوق من جبنة علشان ولادة واحفادة ولن يحدث ابدا اوسخ مما نحن فية او ح يضيع وياما دول اتسرقت وادمرت واسئلوا التاريخ .. اما اللي مستني ...... يبقي يشوف لة موتة باي طريقة .... من جوع . سجن . 
خطف .قتل في الشارع في بيتة .. او حتي تسسم غذائي هوائي مائي او انتحار .... لان القزم اليهودي دا كلب ولقي عظمة ... يبقي حمار لو تركها ولة الف حق مين يلاقي فلوس بالهبل وسرقة بدون مسئولية واسئلوا محمد علي واحنا في نظرة شعب عبيد كرباج يفرقنا وزمارة تجمعنا .. وخد كل المناصب واتحكم في رقاب 100 مليون انسان ولبسنا طرح وخصي الجيش والشرطة وخلاهم كلاب حراسة لة وعائلتة فقط بعد ان رضوا بالفتات من سرقاتة ومكنوة من رقابنا .....و.لابد ان ياخذ كل واحد ثارة بيدة ولا نتظر احد .يحمينا .. وخلاف ذلك لن ينتصر هذا الشعب .. لان الله لايغير مابقوم حتي يغيروا مابانفسهم..

... مـدد مـدد شـدى حيلك يا بلـــد ... 




..    عبد الرحمن يوسف القرضاوى ..
 إبن الـــوزير .. يبقــى وزير 
وابن المشير يبقى مشير وابن القاضى .. يبقى قاضى

 .... أنا بحــبك يا بـلادي .... 






؛؛؛؛ مصـــر الـيـــوم ؛؛؛؛




ليست هناك تعليقات: