الأحد، 3 فبراير 2013

فيديوهات موقعة المسحول - صايع لعب على الداخلية والفضائية


وانقلب السحر على الساحر 
نيران حمادة تُلهب ظهر وزير الداخلية


وزير الداخلية: مثيروا الشغب جردوا المواطن من ملابسه والشرطة حاولت مساعدته شقيق المواطن المسحول: ما قاله شقيقى عار من الصحة.. وبلدنا فى الصعيد مولعين المواطن المسحول «يغمز» و «يبتسم» لشخص خلف الكاميرا متظاهرون يحاولون اقتلاع باب قصر الاتحادية الرئاسي بواسطة ونش منى الشاذلي: بعد شكر حمادة للشرطة إما أننا نعاني من هلاوس بصرية أو محاولات الإصلاح قد فشلت شقيقة المواطن المسحول لـمرسى: هفضل أدعى عليك ربنا يعريك ويفضحك أنت وعيالك محمود سعد تعليقا على كذب الداخلية في واقعة السحل: طب أضبطوها.. بتضحكوا على مين؟؟!!
عمرو أديب يواجه حمادة «المسحول» بابنته: 
لما هارجع البيت هاولع فيكي.. وترد: إنت كداب يا بابا!!


ساكنين في غرفة واحدة وايجارها الشهري 70 جنية ورايحين تشتروا ملابس من مصر الجديدة! شكلك ياراند كذابه واخذتى فلوس من قناة اوربيت بتاعة عمرو اديب ورانيا هى اللى صح لان كلام رانيا مطابق لكلام ابوكم وربنا ياخدكم انتم وابوكم فى ساعه واحده ياشوية غجر بقى انتى ياراندا شكل واحده بتشترى ملابسها من مصر الجديده ياكذابه ولا كبيرك تشترى من الوكاله وبعدين حبكت تشترى ملابس فى اليوم الاسود ده عليكى وعلى ابوكى واللى خلفوكى ياشوية زباله. تسلم ايدك.. حمادة ده صايع وتافه ويبيع ابوه مش بلده بس عشان الفلوس.. وكان في المظاهرات لأنه بياخد فلوس عشان يبلطج.. لما وقع وخلاص هيتمسك قلع هدومه عشان يسيبوه.. العساكر وضبوه لأن هي دي الشرطة بتاعتنا وهو ده الأمن المركزي يعني لا انسانية ولا يحزنون.. بعدين الظباط الكبار هددوه وكذبوا علينا وخلوه يكذب ووعدوه بفلوس او وظيفة وهو طبعا رجل مبادئ عشان الفلوس يبيع ابوه فقبل وكذب علينا في الفضائيات وبعدين بنته كدبت هي كمان لان الفضائيات دفعت لها عشان يسخنوا الموضوع ويتقلب ضد الاخوان وضد الرئيس.. وبعدين البنت التانية فضحت اختها.. من الأخر حمادة كداب ونصاب وبلطجي ويبيع بلده عشان الفلوس.. الداخلية كدابين بطبيعتهم.. الاعلام الوقح كداب بطبيعته.. بس احلى حاجة في الموضوع ان كله اتفقس في موضوع واحد.. يعني المتظاهرين من عينة حمادة مأجورين واللي دافعين لهم مش وطنيين والشرطة زي ماهي والاعلام برضو زي ما هو كدب في كدب.. انا خايف لا يكون الثورة تمثيل كده وكده وفي الأخر يطلع مبارك في التليفزيون يشكر الناس اللي ساعدته يعرف مين معاه ومين ضده واروح انا وانتم في الكازوزة وكل اللي فرحان -بخلع مبارك الفاسد الله يخليه ونظامه الفاسد اصلحه الله وحل امن الدولة اللعين الله يصلح حالهم- يتم تعذيبه وتقديمه للمحاكمة برئاسة الزند وتوفيق عكاشة وخميس...


'لم يحدث''.. عبارة التصقت كثيراً باللواء محمد إبراهيم، وزير الداخلية الحالي، فمنذ أن كان مديراً لأمن أسيوط، واستخدامه النفي في الأمور المثيرة للجدل، وكان أهمها موقعة الهلالي، التي تزامنت مع موقعة ''محمد محمود'' الأولى، والتي وُجهت اتهامات له فيها باستخدام مسجلين خطر، والعنف المُفرط ضد المُتظاهرين. ولم تجف دماء ضحايا أحداث بورسعيد الأخيرة، والقصر العيني وسيمون بوليفار، التي أودت بحياة العشرات، وأسفرت عن مئات المصابين، حتى سالت دماء جديدة في مُحيط قصر الاتحادية، وكان المشهد الذي أثار احتقان شديد نحو الداخلية، بعد أن تمكنت عدسات الفضائيات من رصد بعض ضباط وأفراد الشرطة يسحلون متظاهراً، بعد تجريده من ملابسه، وتبين بعد ذلك أنه يُدعى حمادة صابر. استنكار واتهام في موقف تكرر كثيراً في مثل هذه الأحداث، سارعت وزارة الداخلية بالدفاع عن نفسها، بالقول أن من تم سحله مُتهماً في قضايا، وبادر بإطلاق الأعيرة النارية من سلاح ''خرطوش'' وأصاب عميد بالأمن المركزي، وما حدث له هو عبارة عن انفعال من المجندين،
 إلا أنها استنكرت ذلك ، ووعدت بمعاقبتهم. غضب شعبي وقوبلت واقعة حمادة بغضب شديد في الشارع المصري، بدا واضحا من خلال ردود الأفعال على مواقع التواصل الاجتماعي، حيث ربطوا بينه وبين واقعة سحل فتاة التحرير الملقبة بـ ''ست البنات'' وتعريتها، واعتبروا ذلك استئنافاً لنهج داخلية ''حبيب العادلي'' الوزير الأسبق. مفاجأة ''حمادة'' وكانت المفاجأة أمس السبت، في أقوال حمادة للتلفزيون المصري، وفي تحقيقات النيابة، والتي أثارت ضجيجاً فاق الواقعة نفسها، عندما رفض اتهام الداخلية بالاعتداء عليه، وقال إن المتظاهرون هم فعلوا به ذلك، والشرطة كانت تحميه منهم، ليس أكثر. الضباط يثورون كما كان رد الفعل، والتساؤلات حول سبب ما جاء في أقوال ''حمادة''، رغم أن الصورة التي تم بثها في الفضائيات تُثبت عكسها، كانت هناك ردود أفعال في غاضبة داخل وزارة الداخلية نفسها، ليصل الأمر إلى إصدار صفحة الشرطة المصرية، إحدى الصفحات المدافعة عن سياسات الوزارة، عليها، واصدارها بياناً يستنكر الحادث، ويقول إنهم غير مقتنعين بما بأقوال حمادة، ولن يُدافعون عن ''ظلم. كما أصدرت صفحة الجهاز الإعلامي لوزارة الداخلية، بياناً هي الأخرى، عن ''أدمن الصفحة'' النقيب مصطفى عبد الفتاح، وصف فيها التعامل مع قضية حمادة، بالغباء الأمني، وأن الخطأ تم علاجه بكارثة، قائلاً'' من وجهة نظري، الاعتذار كان أكرم ، ومحاكمة المسؤولين أشرف مما حدث، وأعتذر لكل الأعضاء عن هذه الكوميديا الفارغة''. الداخلية تعترف ولم تمر سوى دقائق معدودة على بيان النقيب مصطفى، حتى نُشر بيانا أخر، أكدوا خلاله، تلقيهم اتصالاً من قيادة أمنية بوزارة الداخلية، اعترف فيه بتعرض حمادة للاعتداء، وأكد أنه يجري التحقيق في الواقعة، وأنه لم يتم اجباره على أقواله.
.. فقرة «الكاميرا الخفية»..
بطولة كل من «المواطن المسحول» و«وزير الداخلية»..
 وانقلب السحر على الساحر
.. نيران حمــادة تُلهب وزير الداخــلية ..



هذة هى حقيقة "حمادة صابر" الفصل الأول من رواية حمادة صابر الذى تم سحله وتعريته عند الإتحادية عمى حماده صابر اللى الشرطة سحلته راجل عنده 49 سنة بيشتغل عامل محارة أرزقى يعنى بيشتغل يوم وشهر لا عنده بنتين وولد جيرانه بيقولوا انه غلبان جدا مالهوش مشاكل مع حد عمى حماده عايش هو ومراته وعياله فى أوضه واحده حمام مشترك ومطبخ مشترك مع جيرانه اللى ساكنين فى الأوضه اللى قصاده عمى حماده باختصار مش لاقى ياكل المفاجأة التى لم أكن أتوقعها وأنا وسط جيران حمادة صابر ........جيران حمادة ظلوا يهمسوا لبعضهم بالشارع بعد خروجى من منزله وبفضولى الصحفى اقتربت منهم لأستمع لحديثهم وإليكم ما حدث بالنص "مجموعه واقفه بتجمع نفسها عشان تحاصر قسم المطرية عشان خاطر حمادة وإذا بمواطن يمر ويقولهم بصوت عالى احنا هنضحك على بعض ما هو بياخد فلوس عشان يروح المظاهرا ولا انتوا عايزين تعملوا منه بطل بلاش كدب وتزييف والغريب ان الناس بصت فى الأرض ومارديتش" ويادوبك مشيت شويه ولقيت مجموعه واقفين بيتكلموا عن المظاهرات اللى حماده كان بياخد فلوس ويروحها حسب قولهم يا عم انت مش فاكر لما خد فلوس عشان يروح مظاهرات توفيق عكاشة" وهذا ما تردد بين أخرين من سكان المنطقة الذين رفضوا الإستجابة لمحاصرة القسم بحجة أن حماده ليس بطل"وكان ردى على المواطنين أن هذا لو حدث بالفعل لا يعطى الحق للداخلية فى تعريته وسحله أقسم بالله العظيم هذا ما حدث أثناء زيارتى بكل صدق.
 مفاجأة بالفيديو.. حمادة صابر يعترف..
الكبار واللواءات باسوا راسي واعترفوا لي
 وقالوا غلطنا في حقك وأنا سامحت



 المسحول يدلى بمعلومات جديدة
 بخصوص الضغط عليه وضربه من الداخلية!!








ليست هناك تعليقات: